Tánc és coaching | Kovács Szilvivel

Önismereti mini tréning 10 napos


Hogyan éled meg a jelen élethelyzetedet? Nehézségként, félelemmel telve, vagy egy lehetőségként a megújulásra, nyitottan az új tapasztalatokra? Bármely nehéz helyzet egy lehetőséget kínál nekünk a változásra, a megújulásra. Ez az út befelé vezet, önmagunk felé, hogy meghalljuk az igaz vágyainkat, és szembenézzünk azokkal a félelmekkel, önkorlátozó hiedelmekkel, amikkel eddig megakadályoztuk, hogy ezek megvalósuljanak.
Egy kis önismereti gyakorlásra hívlak az elkövetkező 10 napban, melynek során minden naphoz kapcsolódik egy egyszerű feladat. Ezek a feladatok segíthetnek, hogy megismerd a saját vágyaidat, hogy jobban tudj kapcsolódni önmagadhoz. A feladatok időigénye változó, Te döntöd el, hogy milyen mélységben, és mennyit foglalkozol velük. Ha úgy érzed, később visszatérhetsz az előző feladatokra. Ez a mini tréning kis betekintést ad a coaching eszköztárába, hogy hogyan tudjuk megtalálni a saját válaszainkat.

Ha bővebben szeretnél a coachingról olvasni, akkor a menüsorban kattints a coaching oldalra.

És akkor jöjjenek a napi feladatok! 🙂

1. nap

Ma egyből két feladat lesz.

Az egyik a reggeli jegyzetelés, amit a tréning alatt lehetőleg minden reggel, ébredés után végezz el. A feladat lényege, hogy 3 db A4-es oldalt kell teleírni folyamatosan, mindenféle kontroll nélkül. Ha éppen semmi nem jut az eszedbe, akkor azt írd le, hogy semmi nem jut az eszembe. Ezzel a jegyzeteléssel felszínre hozzuk, és kiírjuk azokat a folyamatosan keringő gondolatokat, amelyek állandóan ott zakatolnak a fejünkben, és emiatt nem tudjuk meghallani a belső hangunkat.  Próbáld ki, majd figyeld meg, hogy ennek a hatására hogyan tudsz jelen lenni napközben. Érdemes több napon át csinálni, hogy ráérezz arra a megkönnyebbülésre, amit ez a “gondolatlecsapolás” adhat. Ezt napközben is meg lehet csinálni, de sokkal hatékonyabb a reggeli ébredés után. Fontos, hogy a jegyzeteket ne olvasd el újra!

A másik feladat az Élettorta.  Rajzolj egy kört, oszd fel 6 szeletre. A következő neveket add nekik: 1.Lelki élet, 2.Sport,egészség, 3.Játék, szabadidő,  4.Munka,hivatás,  5.Barátok, társas kapcsolatok 6.Szerelem, párkapcsolat. Tegyél a szeletekbe egy-egy pontot aszerint, hogy hol állsz most az adott területen. Minél elégedettebb vagy vele, annál kijjebb tedd a pontot, közelebb a körívhez. Majd kösd össze a pontokat, és ki fognak tűnni az elhanyagolt területek. Ez lehet egy kiindulási pont a változtatáshoz. Első lépésként egy, vagy két területet válasszál ki, ahol változtatni szeretnél. Majd gyűjtsd össze az ötleteidet, hogy hogyan szeretnél változtatni, és tűzz ki magadnak határidőket. Érdemes naponta erre rátekinteni, hogy mit tettél a cél érdekében, és a határidők leteltekor pedig visszajelzést, megerősítést adni magadnak. Bizonyos időközönként érdemes magát az élettortát is megrajzolni, és akkor a változások is nyomon követhetők.

2. nap

Hogy ment a reggeli jegyzetelés? Talán elsőre szokatlan, de arra kérlek, hogy tartsál ki, és csináld tovább, legalább a tréning végéig. Ha kitartó vagy, akkor a zavaró gondolatok után egyre inkább felfedezed majd azokat a bölcsességeket, melyeken keresztül a belső hangod üzen.

Mai téma: Flow, az örömteli élmény.

Írj  össze 20 olyan tevékenységet, amiket szívesen csinálsz (pl. hegymászás, futás, festés, sütés, versolvasás, szeretkezés stb.) és írd oda melléjük, hogy mikor csináltad ezeket utoljára. Válassz ki egyet ezek közül, amit még a héten valamikorra betervezel. Majd a következő hétre is tűzz ki egyet. Ez a listát tedd a tegnapi ötlettárad mellé, hogy folyamatosan emlékeztessen azokra a tevékenységekre, amelyek örömet okoznak.

Tipp: A tegnapi Élettorta feladathoz lehet egy Célfüzetet készíteni, amibe beleírhatod a számodra fontos célokat. Ezek lehetnek kisebbek, nagyobbak. Érdemes melléjük képet is rajzolni, vagy ragasztani, mert a vizualizációval megerősítjük a velük kapcsolatos pozitív érzéseinket. Ezt a célfüzetet ha naponta megnézzük, akkor egy irányt tudunk adni magunknak.

3. nap

Vonzó tulajdonságok, erények

Írj ma össze 5 olyan személyt, akiket nagyra tartasz, csodálsz. Miért tartod őket nagyra? Milyen tulajdonságaikat szeretnéd magadban kifejleszteni? Mi az, amit tenni tudsz ezért? Írd össze az ezzel kapcsolatos ötleteidet, majd kezdd el ezeket a gyakorlatba átültetni. Például ha a kitartást szeretnéd növelni magadban, akkor tedd meg a szükséges lépéseket, hogy elérd a célodat. Hagyatkozz ilyenkor a belső bölcs vezetődre, aki megmondja, hogy mit kell tenned. (A reggeli jegyzetelés ebben segít, hogy ezzel a bölcs vezetőnkkel, vagy belső hanggal minél könnyebben kapcsolatba kerüljünk.)

A pozitív érzések megerősítéséhez hunyd be a szemed, és néhány mély be- és kilégzés után érezd át, hogy a vágyott tulajdonság már a részed, benned van, lásd magad, ahogy örvendesz ennek. Minden egyes tulajdonságot élj át így magadban, miközben a szíved mosolyog. Ha közben zavaró gondolat, kétség jönne, akkor egy mély kilégzéssel engedd el, és fókuszálj arra, amit szeretnél. Érdemes ezeket a megerősítéseket többször, akár naponta elvégezni. Közben megfigyelheted, hogy milyen érzéseket vált ki belőled a gyakorlás.

4. nap

Vágyak, álmok

Időutazás vissza. Képzeld el magadat 8 évesen. Mit szerettél csinálni, milyen vágyak, álmok voltak benned? Mi az, ami lelkesített? Most ez a 8 éves gyermeki éned írjon levelet a mostani énednek, és írja meg mindazt, amit fontosnak tart, és szeretne elmondani neked.

Drága. ……!

Szeretném elmondani neked, hogy…

5. nap

Önmegvalósítás

Időutazás előre. Képzeld el magadat 80 évesen, ahogy boldog vagy, megvalósítottad önmagadat, az álmaidat. A 80 éves éned írjon levelet a mostani énednek, hogy mit tanácsolna neki, mire buzdítaná? Milyen “őrült” ötleteket adna?

6. nap

Belső hang

Ma különös dolgot kérek tőled, hogy kapcsolódj le a külső információkról, azaz ne olvass, ne internetezz, ne nézz tv-t, ne hallgass rádiót. Próbálj meg ma minden külső információforrást kikapcsolni az életedből. Észre sem vesszük, hogy mennyi inger ér minket kívülről nap, mint nap, amit az agyunk folyamatosan feldolgoz, pörög rajta. Ma adjunk neki egy kis pihenőt. Ha “elvonási tünetek” miatt esetleg gondolatokat kezdene el gyártani, akkor használd a jegyzetelés módszerét ( 1. nap). Az elcsendesedésben figyeld meg magadat, a belső hangodat. Ha a mai nap nem megfelelő neked, akkor választhatsz egy másik napot is erre a feladatra.

7. nap

Kreativitás

Ma legyél önmagad legbizalmasabb barátja. Mintha ennek a barátodnak mondanád el, úgy írd le azt, hogy mi az, amit szívesen kipróbálnál, alkotnál, ha nem törekednél tökéletességre, ha nem félnél a kudarctól, ha nem szégyellnéd, ha nem tiltanád meg magadnak?
Engedd szabadjára most a fantáziádat, majd válassz ki egyet a felsoroltak közül, és alkosd meg rajzzal, festéssel, tánccal, játékkal, vagy más kreatív módon.
Vedd észre azt is, hogy milyen félelmek húzódnak meg a kifogások, halogatások, lemondások mögött!

8. nap

Önfelvállalás

Ma azt nézzük meg, hogy hol nem vagyunk őszinték önmagunkhoz, hol nem vállaljuk fel önmagunkat.
Kérlek írd össze ma azt, hogy hol akarsz másoknak megfelelni, hol nem vagy önmagad. Majd mintha egy kívülálló személy lennél (akár át is ülhetsz egy másik székbe, hogy az adott helyzetre kívülről nézz rá), adj magadnak tanácsot, hogy Te mit tennél az adott helyzetben. Próbálj a lehető legkonkrétabb lenni mind a helyzetek felsorolásánál, mind a tanácsban.

9. nap

Veszteségnek látszó nyereségek – nézőpontváltás

Biztos Te is voltál már úgy, hogy valami miatt bosszankodtál, mert mást szerettél volna, vagy nem úgy, ahogy történt, és csak később vetted észre annak az előnyeit. Sokszor nem látjuk, nem értjük a történések összefüggéseit, és csak később, más megvilágításban nyernek értelmet. Ha megpróbálunk rugalmasak lenni az élet történéseit illetően, akkor mindig találhatunk olyan nézőpontot, ahonnan nézve már meglátjuk az adott helyzet, esemény ajándékait, tanításait.
Kérlek, hogy írj össze most olyan veszteségeket, amelyek szenvedést okoztak, de később hozzásegítettek valami sokkal nagyobb nyereséghez. Hasonlóan nézd végig a mostani élethelyzetedet is, és a jelenlegi nehézségeidet próbáld meg más nézőpontból nézni. Megtalálod ezekben a rejtett ajándékokat?

Tipp: A reggeli jegyzetelést (1. nap) ha csinálod, akkor lehet, hogy már Te is észrevetted, ahogy a belső hangod elkezd sugallatokat, útmutatásokat küldeni. Ezek sokszor elrejtőznek a végtelen mennyiségben áramló gondolatok között, ezért azt tanácsolom, ha felfigyelsz ilyen bölcsességre, útmutatásra, akkor húzd alá, majd a végén így könnyen ki tudod emelni a jegyzetből, és akkor már jobban tudsz ezekre koncentrálni.

10. nap

Hála

Ha ezt a mini tréninget végigcsináltad, akkor már nagyon hálás lehetsz magadnak. 🙂 Kérlek írj össze ma 30 dolgot, amiért hálás lehetsz az életedben. Addig meg se állj, amíg az 30 össze nem jön, és ezek között gondolhatsz olyan természetesnek vett dolgokra is, mint az ivóvíz, a tiszta levegő stb.
Ha ezzel megvagy, akkor kérlek olvasd el a felsoroltakat úgy, hogy a hála érzésére figyelj magadban. Majd hunyd be a szemed, és érezd át a hálát a létezésedért, azért, aki vagy. Érezd, ahogy ez a hálaérzés átjárja a teljes testedet, szívedet.

Köszönöm, hogy velem tartottál, és kívánom, hogy sok-sok örömed teljen a további önmegismerésben!
Megköszönöm, ha bármilyen visszajelzést adsz a tréningről, a tapasztalataidról! Ezeket megírhatod az oldal alján levő hozzászólások között, vagy az alábbi email címre: szilviakovacs157@gmail.com
Ha szeretnéd, hogy kísérőként támogassalak ebben a folyamatban, úgy szeretettel várlak coaching beszélgetésre.
Jelentkezés itt: http://tanc-coaching.hu/life-coaching/

Készült: 2020-03-31 | Egyéb, Inspirációk | Témák: ,


Hozzászólások